۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳

در دیدار روسای جمهور ایران و مصر صورت گرفت؛

بررسی مهم‌ترین مسائل منطقه و راهکارهای توقف جنگ در غزه و لبنان

بررسی مهم‌ترین مسائل منطقه و راهکارهای توقف جنگ در غزه و لبنان

روسای جمهور ایران و مصر در دیدار یکدیگر مهمترین مسائل منطقه و راهکارهای توقف جنگ در غزه و لبنان و جلوگیری از سرایت درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های سفر به کازان روسیه، بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار آقای «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با اشاره به اینکه بنده با شعار و رویکرد ایجاد وفاق و همدلی در داخل کشور و تقویت روابط دوستانه با دیگر کشورها موفق به جلب اعتماد مردم کشورم شدم، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌وجه به دنبال جنگ و درگیری نیست.

رئیس جمهور همچنین با انتقاد از اعمال استانداردهای دوگانه و حمایت کشورهای غربی از جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی، یقین بدانید که جمهوری اسلامی ایران پاسخ دردناکی به او خواهد داد. به طور طبیعی رژیم ممکن است به ایران آسیبی وارد کند، اما آسیبی که در پاسخ دریافت خواهد کرد، فراتر از تصور است.

رئیس جمهور مصر نیز در این دیدار با بیان اینکه عامل اصلی قدرت ما مسلمانان، اتحاد با یکدیگر است، افزود: مولفه‌های قدرت متعدد و متنوع هستند، اما مهمترین آنها اتحاد و انسجام ما با یکدیگر است. ما باید با همکاری یکدیگر کمک کنیم تا جنگ در غزه و لبنان پایان یابد و همچنین درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه سرایت نکند.

عبدالفتاح السیسی گفت: نه به عنوان یک عالم سیاسی، بلکه در وهله اول به عنوان یک مسلمان باور دارم که باید با تفاهم و گسترش دوستی امور خود را به پیش ببریم و از همین رو در تمام سال‌هایی که روابط ما دچار مشکل است، حتی یک‌بار علیه جمهوری اسلامی ایران موضعی اتخاذ نکرده‌ام. به نظرم شما باید تلاش کنید تصویر نادرستی را که در ۴۰ سال گذشته از ایران در منطقه و جهان ارائه شده است، اصلاح کنید.

کد خبر 6266575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۲
      0 0
      امیدوارم یک راه حل براداران جنگ غزه ولبنان پیداکنند